torsdag, september 16

Ord om dagarna

Kreativitet är en het potatis. Alla pratar om det sedan nya medier tjatats ut. Jag har tillbringat mina senaste dagar i samtal kring ämnet, lyssnat till duktiga föreläsare, övat och förväntas återvända till Stockholm med revolutionerande reflektioner. Jag sitter på en stol och stirrar in i väggen. Det är resultatet. FÖrmodligen kan jag mindre om kreativitet nu än vad jag gjorde innan jag åkta. Så brukar det vara. Ju mer man vet, vet man att man inte vet.

Jag vill däremot passa på att dela med mig av egna källor. Mina genvägar till kreativitet. För det har jag. Och av egna erfarenheter måste jag säga att den bästa kreativa pådrivaren är andra kreativa ting. Bilder, musik och inspirerande meningar som leder oss vidare i fantasin. För där har vi nyckeln! Fantasi. Som är den viktigaste ingrediensen. Och utmanar vi den, så resulterar kreativiteten i möjligheter.

Inga kommentarer: