fredag, september 3

Den där massan

Jag återkopplade aldrig kring gårdagen, som var enligt förväntningarna. Det var jag, Anneli och Sveriges alla mode-bloggare. Finn fem fel. Jag vantrivs verkligen i den miljön. Ibland snubblar jag över deras bloggar och tänker, fan – de måste ändå leva rätt häftiga liv. Men det är en schablon, hela konceptet. Där står de allihopa, fastklistrade vid varsitt champagneglas, noga med att synas framför kameran med rätt person och är missnöjda över belysningen. Jag önskar att jag kunde säga att Natacha Peyre var en utav de coolaste människorna som jag har mött, men det är så många mil däremellan att jag hinner glömma bort anledningen till motsatsen. De är alla perfekta. Snygga, smala och trevliga. Dockor av ideal. Men ibland önskar jag att någon utav dem skulle klara av att lätta på tofsen, släppa ut håret och ruska om. De behöver lite rock’n’roll i drinken! Och jag behöver tagga ner.

Inga kommentarer: