onsdag, september 1

Ord om 19e september

Snart är det riksdagsval i Sverige. Vi ska besluta om vem som fortsatt ska få bestämma över oss. Det är vad vi kallar för demokrati och det är något som jag anser vara mycket viktigt. Rätten att få vara med i beslutet. Vilket vi borde vara tacksamma för, jag och den svenska befolkningen. Till dess vi inser att den svenska staten, det demokratiska fucking-jävla-samhället, har bedragit oss godtrogna medborgare. För vad är demokratin i ett beslut som saknar alternativ? Man har tillochmed varit tvungen att dela upp de olika partierna i färger för att lyckas övertyga oss om att det skulle finnas någon skillnad mellan dem. Allvarligt talat? Jag kommer att rösta för att förtydliga vikten av beslutet, men jag kommer att rösta blankt för att visa min intolerans mot det svenska rikssätet. Eller så kommer jag att rösta på Norge.

Inga kommentarer: